סקר שנערך בקרב בוגרי מכללת השף מגלה כי הם מצליחים פי 7 מכאלה שלא למדו.
כידוע, אחד מכל 10 עסקים קולינריים נסגר בשנה הראשונה שלו. מסעדות, קייטרינגים, קונדיטוריות, פיצריות וכו׳..
לעומת זאת, בקרב 50000 בוגרי המכללה, שבאו ללמוד ועברו קורס כמו בישול וטבחות במכללת השף או אפיה וקונדיטוריה במכללת השף או קורס בשר וקצבות במכללת השף, אנו רואים הצלחה ענקית של בניית עסקים.
מה הסיבה לכך? כי לעומת אלה שנסגרים, יש את העסקים שמצליחים בצורה מדהימה, ויש בוגרים של מכללת השף שהחליטו להיות שכירים וגם הם מצליחים בקריירות שלהם בארץ והעולם. יותר מזה. ידוע שבאוכל יש הרבה כסף. ככל שעובר הזמן, אנשים מעדיפים מסעדות על פני בזבוז זמן על הכנת ארוחות בבתים. מעדיפים להזמין שף פרטי לאירועים ולהזמין משלוחים. תעשיית ענק שמתפתחת בצעדים נמרצים.
בקיצור, הכל השתנה בעולם המסעדנות והקולינריה בעשור האחרון. התחום הקולינרי קיבל תנופה והתחיל להאיץ כמו מכונית מרוץ. דמות הטבח המסורתי שהיה די דהוי הפך למשהו אטרקטיבי ושינה את דמותו לשף בוטיק, שף על הגריל ושלל הגדרות מפונפנות עם צילחות, עיצוב, קונספט ומה לא.
מה שעושה את ההבדל בין הצלחה לכישלון של עסק קולינרי הוא ידע עסקי, הבנה של היזם בשיווק ולקוחות, יכולת ניתוח, ניסיון מעשי בתחום הבישול והאפיה, יכולת בתמחור פרודוקטים וניהול תהליכים.
אף אחד לא נולד עם היכולות האלה. כמו בכל תחום צריך קודם כל ללמוד, להפנים, להתנסות, לתרגל, לרכוש ניסיון ועוד ניסיון.
אלא מה. במדינה שלנו יש תפיסה בסיסית של היזמים שהם יודעים הכל. ומכאן הדרך לכישלון העסק ולאיבוד הכסף והחובות קצרה.
כי במכללת השף לומדים קודם כל את התיאוריה, יזמות עסקית ואת כל הטכניקות והטכנולוגיות בהתנסות מעשית. למשל בקורס בישול וטבחות במכללת השף לומדים את תורת החומרים, תמחור, עקרונות הקמת עסק, פתרון משברים. אחר כך את הצד המעשי. מתחילים בטכניקות קלאסיות כמו שיטות חיתוך. אחר כך, המרצים השפים במכללת השף מובילים את הסטודנט צעד אחר צעד עם שיעור מאכלי עמים, מטבח איטלקי, עקרונות בישול גורמה. עד שהתלמיד חווה את כל התחום עם החדשנות ומקבל כלים נכונים להשתלבות בתחום הכי חם היום.
מי שתרם לשינוי המדהים בישראל היא מכללת השף שנחשבת למכללה המובילה בישראל ללימודי קולינריה למעלה מעשרים שנה. החזון שהנחה את הקמת המכללה על שלל סניפיה, היה לקדם את מקצועות הקונדיטוריה והטבחות למקום אחר עם מיתוג אליטיסטי ונחשק. ואם עד אז היה נהוג שלימודי קולינריה הם משהו יבש, שמרני, מוקפד, בישול של מטבחים תעשייתיים. אז במכללת השף חשבו אחרת ושמו דגש על תוכניות לימוד פורצות דרך.
ניר בריח, מנכ״ל ובעלים של מכללת השף שופך אור על השינוי שנעשה בלימודי בישול ולימודי קונדיטוריה:״כשהקמתי את מכללת השף בתחילת שנות האלפיים היו קיימים בישראל מספר בתי ספר מסורתיים שהיו בבעלות המדינה עם ציוד מיושן ותוכניות לימוד משנות השבעים. אני ביחד עם השפים שלנו במכללת השף, החלטנו ללכת על תוכניות חדשניות עם הסתכלות בינלאומית ולכן לימודי הטבחות והקונדיטוריה שלנו שמים דגש על לימוד הוליסטי ולא מתמקדים רק בבישול ישראלי או בישול צרפתי. הבאנו את הטכניקות הקלאסיות לצד טרנדים חדשניים וגישות מלונדון, פריז וניו יורק. התוכניות שלנו זכו להצלחה מדהימה וגם להכרה של איגוד השפים העולמי, שקבע שאלו תוכניות הלימוד הטובות בישראל״.
בתוך שלוש שנים הוקמו סניפי מכללת השף בערים המרכזיות בישראל עם שפים צעירים שעבדו והתנסו בחו״ל והביאו גישות חדשניות שקראו תיגר על הבישול השמרני הישראלי. הידע הזה הועבר לסטודנטים במכללה.
הטרנד הקולינרי תפס מהר מאד גם בטלוויזיה וברשתות החברתיות. וקונספטים של תוכניות בישול שונות החלו לגרות את ציבור הצופים. במקביל שפים שונים הפכו לסוג של כוכבי קולנוע ומושא לחיקוי עבור צופים רבים. תוכנית הבישול מאסטר שף היתה תוכנית ששינתה את כל הסיפור, והביאה אנשים מהשורה להתחרות הפריים טיים על בישולים וגם הם הפכו לסופרסטארים עם רבע שעה של תהילה.
הקולינריה לא מפסיקה להתפתח. הציבור הישראלי שטס בהמוניו לחו״ל, רואה תוכניות טלוויזיה, מדפדף בגוגל ובפייסבוק ונחשף למגוון האינסופי של בישולים, עיצובי עוגות, עישון בשרים התחיל לבשל ולאפות. ההתנסות במטבח שקיים בכל בית הביאה לסקרנות, והסקרנות הביאה לצורך בקורסים נוספים.
בשנה האחרונה נוספו במכללת השף לימודי בשר וקצבות, קורס עיצוב פירות וירקות, קורס אפיית לחמים, קורס עיצוב וקישוט עוגות וקורסים לנוער. כן לנוער. גם הנוער שנחשף לרשתות החברתיות ומבלה את מרבית זמנו באינטרנט נחשף לאמנות הקולינריה ומתחיל לבשל מגיל צעיר ולצלם את מה שיוצא לטיק טוק. וההורים הגאים שרוצים בהצלחת הילדים שלהם רושמים אותם בהמוניהם לקורסים במכללת השף.
למה הבישול והאפיה הפכו לדבר הכי חם היום בישראל ובעולם?
אז קודם כל, כי אוכל מניע את העולם וגם כי בבישול ואפיה יש אתגר של יצירה, עיצוב וטעם, שנותנים ליוצר את הסיפוק העילאי שיש לאמן בסיום יצירתו.
האוכל עובד על כל חמשת החושים ומניע אותם בהרמוניה מופלאה. ולבסוף, הפיד בק ליצירת הבישול היא מידית. ״המנה מצויינת, חסר מלח, טעם מוזר, מנה יפיפייה..״ מי לא אוהב לקבל מחמאות?
במכללת השף כוונו את הקורסים כך שיתנו מענה לחובבים שרוצים להתמקצע וגם למי שרוצה להפוך את העניין לקריירה או לפתח עסק.
תעשיית הקולינריה בישראל היא הגדולה ביותר בישראל עם כ 300000 עובדים, יותר מתעשיית החינוך. וכדי להצליח בתעשייה הזאת ולבנות קריירה צריך ללמוד במכללה מוכרת כמו מכללת השף וצריך גם להבין בבניית עסק, בכלכלה, בתמחור. תוכניות הלימוד במכללת השף הותאמו לכך והסטודנטים שלנו נחשפים לצד העסקי כלכלי, שירותי של התחום עם מרצים מתחום העסקים והכלכלה.
דגש נוסף בקורסים המקצועיים במכללת השף הוא העצמה האישית שהסטודנטים במכללת השף עוברים במהלך הקורס. חווית הלימוד, הנגיעה בחלום, ההבנה שהם בדרך להגשמת המטרה. כל אלה מעצבים להם את האישיות ואת החיים ומעניקים להם בטחון עצמי, הישגיות ותחושת סיפוק אישית. וזה הדבר הכי חשוב בדרך להצלחה בפתיחת עסק ובקריירה.
סקר שנערך בקרב בוגרי מכללת השף מגלה כי הם מצליחים פי 7 מכאלה שלא למדו.
כידוע, אחד מכל 10 עסקים קולינריים נסגר בשנה הראשונה שלו. מסעדות, קייטרינגים, קונדיטוריות, פיצריות וכו׳
מה הסיבה לכך? כי לעומת אלה שנסגרים, יש את העסקים שמצליחים בצורה מדהימה, ויש בוגרים של מכללת השף שהחליטו להיות שכירים וגם הם מצליחים בקריירות שלהם בארץ והעולם. יותר מזה. ידוע שבאוכל יש הרבה כסף. ככל שעובר הזמן, אנשים מעדיפים מסעדות על פני בזבוז זמן על הכנת ארוחות בבתים. מעדיפים להזמין שף פרטי לאירועים ולהזמין משלוחים. תעשיית ענק שמתפתחת בצעדים נמרצים.
בקיצור, הכל השתנה בעולם המסעדנות והקולינריה בעשור האחרון. התחום הקולינרי קיבל תנופה והתחיל להאיץ כמו מכונית מרוץ. דמות הטבח המסורתי שהיה די דהוי הפך למשהו אטרקטיבי ושינה את דמותו לשף בוטיק, שף על הגריל ושלל הגדרות מפונפנות עם צילחות, עיצוב, קונספט ומה לא.
מה שעושה את ההבדל בין הצלחה לכישלון של עסק קולינרי הוא ידע עסקי, הבנה של היזם בשיווק ולקוחות, יכולת ניתוח, ניסיון מעשי בתחום הבישול והאפיה, יכולת בתמחור פרודוקטים וניהול תהליכים.
אף אחד לא נולד עם היכולות האלה. כמו בכל תחום צריך קודם כל ללמוד, להפנים, להתנסות, לתרגל, לרכוש ניסיון ועוד ניסיון.
אלא מה. במדינה שלנו יש תפיסה בסיסית של היזמים שהם יודעים הכל. ומכאן הדרך לכישלון העסק ולאיבוד הכסף והחובות קצרה.
לעומת זאת, בקרב 50000 בוגרי המכללה, שבאו ללמוד ועברו קורס כמו בישול וטבחות במכללת השף או אפיה וקונדיטוריה במכללת השף או קורס בשר וקצבות במכללת השף, אנו רואים הצלחה ענקית של בניית עסקים.
כי במכללת השף לומדים קודם כל את התיאוריה, יזמות עסקית ואת כל הטכניקות והטכנולוגיות בהתנסות מעשית. למשל בקורס בישול וטבחות במכללת השף לומדים את תורת החומרים, תמחור, עקרונות הקמת עסק, פתרון משברים. אחר כך את הצד המעשי. מתחילים בטכניקות קלאסיות כמו שיטות חיתוך. אחר כך, המרצים השפים במכללת השף מובילים את הסטודנט צעד אחר צעד עם שיעור מאכלי עמים, מטבח איטלקי, עקרונות בישול גורמה. עד שהתלמיד חווה את כל התחום עם החדשנות ומקבל כלים נכונים להשתלבות בתחום הכי חם היום.
מי שתרם לשינוי המדהים בישראל היא מכללת השף שנחשבת למכללה המובילה בישראל ללימודי קולינריה למעלה מעשרים שנה. החזון שהנחה את הקמת המכללה על שלל סניפיה, היה לקדם את מקצועות הקונדיטוריה והטבחות למקום אחר עם מיתוג אליטיסטי ונחשק. ואם עד אז היה נהוג שלימודי קולינריה הם משהו יבש, שמרני, מוקפד, בישול של מטבחים תעשייתיים. אז במכללת השף חשבו אחרת ושמו דגש על תוכניות לימוד פורצות דרך.
ניר בריח, מנכ״ל ובעלים של מכללת השף שופך אור על השינוי שנעשה בלימודי בישול ולימודי קונדיטוריה:״כשהקמתי את מכללת השף בתחילת שנות האלפיים היו קיימים בישראל מספר בתי ספר מסורתיים שהיו בבעלות המדינה עם ציוד מיושן ותוכניות לימוד משנות השבעים. אני ביחד עם השפים שלנו במכללת השף, החלטנו ללכת על תוכניות חדשניות עם הסתכלות בינלאומית ולכן לימודי הטבחות והקונדיטוריה שלנו שמים דגש על לימוד הוליסטי ולא מתמקדים רק בבישול ישראלי או בישול צרפתי. הבאנו את הטכניקות הקלאסיות לצד טרנדים חדשניים וגישות מלונדון, פריז וניו יורק. התוכניות שלנו זכו להצלחה מדהימה וגם להכרה של איגוד השפים העולמי, שקבע שאלו תוכניות הלימוד הטובות בישראל״.
בתוך שלוש שנים הוקמו סניפי מכללת השף בערים המרכזיות בישראל עם שפים צעירים שעבדו והתנסו בחו״ל והביאו גישות חדשניות שקראו תיגר על הבישול השמרני הישראלי. הידע הזה הועבר לסטודנטים במכללה.
הטרנד הקולינרי תפס מהר מאד גם בטלוויזיה וברשתות החברתיות. וקונספטים של תוכניות בישול שונות החלו לגרות את ציבור הצופים. במקביל שפים שונים הפכו לסוג של כוכבי קולנוע ומושא לחיקוי עבור צופים רבים. תוכנית הבישול מאסטר שף היתה תוכנית ששינתה את כל הסיפור, והביאה אנשים מהשורה להתחרות הפריים טיים על בישולים וגם הם הפכו לסופרסטארים עם רבע שעה של תהילה.
הקולינריה לא מפסיקה להתפתח. הציבור הישראלי שטס בהמוניו לחו״ל, רואה תוכניות טלוויזיה, מדפדף בגוגל ובפייסבוק ונחשף למגוון האינסופי של בישולים, עיצובי עוגות, עישון בשרים התחיל לבשל ולאפות. ההתנסות במטבח שקיים בכל בית הביאה לסקרנות, והסקרנות הביאה לצורך בקורסים נוספים.
בשנה האחרונה נוספו במכללת השף לימודי בשר וקצבות, קורס עיצוב פירות וירקות, קורס אפיית לחמים, קורס עיצוב וקישוט עוגות וקורסים לנוער. כן לנוער. גם הנוער שנחשף לרשתות החברתיות ומבלה את מרבית זמנו באינטרנט נחשף לאמנות הקולינריה ומתחיל לבשל מגיל צעיר ולצלם את מה שיוצא לטיק טוק. וההורים הגאים שרוצים בהצלחת הילדים שלהם רושמים אותם בהמוניהם לקורסים במכללת השף.
למה הבישול והאפיה הפכו לדבר הכי חם היום בישראל ובעולם?
אז קודם כל, כי אוכל מניע את העולם וגם כי בבישול ואפיה יש אתגר של יצירה, עיצוב וטעם, שנותנים ליוצר את הסיפוק העילאי שיש לאמן בסיום יצירתו.
האוכל עובד על כל חמשת החושים ומניע אותם בהרמוניה מופלאה. ולבסוף, הפיד בק ליצירת הבישול היא מידית. ״המנה מצויינת, חסר מלח, טעם מוזר, מנה יפיפייה..״ מי לא אוהב לקבל מחמאות?
במכללת השף כוונו את הקורסים כך שיתנו מענה לחובבים שרוצים להתמקצע וגם למי שרוצה להפוך את העניין לקריירה או לפתח עסק.
תעשיית הקולינריה בישראל היא הגדולה ביותר בישראל עם כ 300000 עובדים, יותר מתעשיית החינוך. וכדי להצליח בתעשייה הזאת ולבנות קריירה צריך ללמוד במכללה מוכרת כמו מכללת השף וצריך גם להבין בבניית עסק, בכלכלה, בתמחור. תוכניות הלימוד במכללת השף הותאמו לכך והסטודנטים שלנו נחשפים לצד העסקי כלכלי, שירותי של התחום עם מרצים מתחום העסקים והכלכלה.
דגש נוסף בקורסים המקצועיים במכללת השף הוא העצמה האישית שהסטודנטים במכללת השף עוברים במהלך הקורס. חווית הלימוד, הנגיעה בחלום, ההבנה שהם בדרך להגשמת המטרה. כל אלה מעצבים להם את האישיות ואת החיים ומעניקים להם בטחון עצמי, הישגיות ותחושת סיפוק אישית. וזה הדבר הכי חשוב בדרך להצלחה בפתיחת עסק ובקריירה.